August 12, 2014

Tercapai juga impianmu.....


Ahad,3hb Ogos 2014,bersamaan 7 Syawal 1435, anak kedua ku berangkat ke Yaman.
Perjalanan yang memakan masa  panjang sehingga 13 jam,yang memungkinkan juga aku tak dapat menatap wajahnya dalam masa yang terlampau panjang,mungkin menjangkau 7 hingga 8 tahun.

Kalau diikut kan hati yang amat menyayangi anak-anak,memang sukar untuk aku terima kenyataan ini,tapi mengingatkan tugas aku sebagai "pemegang amanah Allah", untuk anak-anak,aku relakan pemergiannya dengan doa muga ia akan mencapai cita-citanya untuk menjadi orang yang "Alim"!

Saat-saat akhir melihat pemergiannya,memang sayu dan syahdu,tak dapat aku menahan rasa sedih.Pelukan erat tanpa mampu mengucapkan kata-kata semangat buatnya.Mulutku tak mampu melawan kesedihan di hati,tak mampu meluahkan walau sepatah perkataan pun.....

Doaku sentiasa mengiringinya...muga dipelihara Allah kesihatannya,keselamatannya;dan muga dipermudahkan segala urusannya.Dan akhirnya,muga tercapai impiannya....!

No comments:

Post a Comment